UMUMTA’LIM MAKTAB PSIXOLOGLARI UCHUN USLUBIY QO'LLANMA MA'LUMOTLARI |
||
T/r | Metodik tavsiya nomi | Fayl |
1. | Umumta’lim maktab psixologlari uchun uslubiy qo'llanma | Yuklab olish |
2. | “Shaxs xususiyatlarini oʻrganish” (deviant xulq-atvorga moyillik) testi | Yuklab olish |
3. | Amaliy mashgʻulotlar dasturi | Yuklab olish |
4. | Kelajak qo‘lingizda | Yuklab olish |
5. | Xayotda o‘z xohishlarimiz | Yuklab olish |
6. | Orzu va maqsad | Yuklab olish |
7. | Munosib hayot formulasi | Yuklab olish |
8. | Muvaffaqiyatli inson bo‘lish | Yuklab olish |
9. | Tanqid va tanqidiy fikrlashning muhimligi | Yuklab olish |
10. | Bizning kuchli va zaif tomonlarimiz | Yuklab olish |
11. | O‘quvchi yoshlar uchun “KELAJAK QO‘LINGIZDA” dasturi | Yuklab olish |
UMUMTA’LIM MAKTABLARI SINF RAHBARLARI UCHUN USLUBIY QO'LLANMA MA'LUMOTLARI |
||
T/r | Metodik tavsiya nomi | Fayl |
1. | Umumta’lim maktablari sinf rahbarlari uchun uslubiy qo'llanma | Yuklab olish |
2. | 1-sinf | Yuklab olish |
3. | 2-sinf | Yuklab olish |
4. | 3-sinf | Yuklab olish |
5. | 4-sinf | Yuklab olish |
6. | 5-sinf | Yuklab olish |
7. | 6-sinf | Yuklab olish |
8. | 7-sinf | Yuklab olish |
9. | 8-sinf | Yuklab olish |
10. | 9-sinf | Yuklab olish |
11. | 10-sinf | Yuklab olish |
12. | 11-sinf | Yuklab olish |
13. | Umumiy oʻrta ta’lim tashkilotlari oʻquvchilarining ota-onalari/qonuniy vakillari uchun “Ota-onalar universiteti” Uslubiy qoʻllanma –1-4 sinf | Yuklab olish |
14. | Umumiy oʻrta ta’lim tashkilotlari oʻquvchilarining ota-onalari/qonuniy vakillari uchun “Ota-onalar universiteti” Uslubiy qoʻllanma –5-9 sinf | Yuklab olish |
15. | Umumiy oʻrta ta’lim tashkilotlari oʻquvchilarining ota-onalari/qonuniy vakillari uchun “Ota-onalar universiteti” Uslubiy qoʻllanma –10-11 sinf | Yuklab olish |
MA’NAVIY-MA’RIFIY ISHLAR BO'YICHA DIREKTOR O'RINBOSARLARI UCHUN USLUBIY QO'LLANMA MA'LUMOTLARI |
||
T/r | Metodik tavsiya nomi | Fayl |
1. | Ma’naviy-ma’rifiy ishlar bo'yicha direktor o'rinbosarlari uchun uslubiy qo'llanma | Yuklab olish |
2. | Namunaviy odob-axloq qoidasi 282-b | Yuklab olish |
3. | Oʻzbekiston Respublikasi maktabgacha va maktab taʼlimi vazirligi, Oʻzbekiston Respublikasi milliy gvardiyasining qarori | Yuklab olish |
4. | Oʻzbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab taʼlimi vazirligi va Milliy gvardiyasining 2024-yil 26-fevraldagi 4k/k va 5k/k-son karoriga 1-ilova | Yuklab olish |
5. | Oʻzbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab taʼlimi vazirligi va Milliy gvardiyasining 2024-yil 26-fevraldagi 4k/k va 5k/k-son karoriga 2-ilova | Yuklab olish |
6. | 2022-yil 3-oktabrdagi "Umumiy o'rta ta’lim muassasalarida ma’naviy-ma’rifiy hamda tarbiyaviy ishlar samaradorligini oshirish konsepsiyasini tasdiqlash to'g'risida” O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 558-sonli qarori | Yuklab olish |
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta'limi vazirligi huzuridagi O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik Respublika tashxis markazi hamda Jizzax viloyati "Istiqlol avlodi" ijtimoiy-iqtisodiy, huquqiy qo‘llab-quvvatlash markazi xamkorligida "Xalq ta'limi tizimidagi o‘quvchi va pedagoglarning hayotiy hamda psixologik bilim-ko‘nikmalarini oshirish mexanizmlarini yaratish" loyihasi doirasida ishlab chiqilgan metodik tavsiyalar jamlanmasi
T/r | Metodik tavsiya nomi | Fayl |
---|---|---|
1. | "Ko‘rish, eshitish, tushunish" - voyaga yetmaganlarda o‘z joniga qasd qilish xatti-harakatlarini erta aniqlash bo‘yicha ko‘nikmalarni rivojlantirish dasturi (o‘qituvchilar jamoasi darajasi) | Yuklab olish |
2. | QIZLAR DAFTARI (umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 8-9-sinf o‘quvchilari uchun qo‘llanma) | Yuklab olish |
3. | YIGITLAR DAFTARI (umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 8-9-sinf o‘quvchilari uchun qo‘llanma) | Yuklab olish |
4. | “Kasbiy strеss, emotsional so‘nish holatlari profilaktikasi va korrеksiyasiga qaratilgan korrеksion” dasturi (pedagoglar uchun) | Yuklab olish |
5. | Shaxsning axloqiy-ma’naviy indikatorlari, shaxsiy xususiyatlari va fazilatlarini aniqlovchi ijtimoiy-psixologik dastur | Yuklab olish |
6. | O‘quvchi yoshlar uchun “KELAJAK QO‘LINGIZDA” dasturi | Yuklab olish |
7. | Ota-onalar va pedagog-psixologlar uchun “Sog‘lom avlod” dasturi | Yuklab olish |
8. | “MEN O‘ZIM” dasturi (trening ishlanmalari) 8-11- sinflar uchun | Yuklab olish |
9. | Bolalar va o‘smirlarda destruktiv xulq-atvorning va suitsid profilaktikasi ilmiy-metodik qo‘llanma | Yuklab olish |
10. | “TENG-TENGGA” - zamonaviy yoshlar kraudsorsing dasturining modifikatsiyasi (tengdoshlar darajasi) | Yuklab olish |
11. | O‘qituvchining kasbiy faoliyatiga psixologik tayyorligi va kasbiy stress, kasbiy (emotsional so‘nish) holatlari diagnostika test to‘plami | Yuklab olish |
Inklyuziv taʼlim ishtirokchilari: pedagoglar xamda ota-onalarni qoʻllab-quvvatlash va inklyuziv taʼlim jarayonini toʻgʻri tashkil etish xaqida tushuncha berish maqsadida markaz tomonidan yaratilgan metodik qoʻllanma va tavsiyalar. | |||
№ | Metodik tavsiya nomi | Izoh | Fayl |
1 | Ruhiy rivojlanishi sustlashgan bolalar bilan olib boriladigan ta'lim-tarbiya mazmuni va jarayoni. metodik tavsiya | Ushbu metodik tavsiya inklyuziv sinflarda ta'lim olayotgan ruhiy rivojlanishi sustlashgan o'quvchilarning o'qituvchilari hamda ota-onalari uchun mo'ljallangan. Ushbu metodik tavsiya orqali siz ruhiy rivojlanishi sustlashgan bolalarning psixologik muammo va xususiyatlari, ular bilan qanday ta'lim-tarbiya hamda dars va darsdan tashqari jarayonlarni tashkil etish, ushbu bolalar bilan ishlash uchun psixologik-pedagogik rivojlantiruvchi metodikalar haqida ma'lumotlarga ega bo'lasiz. | Yuklab olish |
2 | Autizm-kasallikmi yoki ruhiy holat. ota-onalar uchun yon daftarcha | Ushbu yon daftarcha autistik spektri buzilishi, uning kelib chiqish sabablari, ular bilan o'tkaziladigan korreksion mashg'ulotlar haqida ota-onalarga ma'lumot berish uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
3 | Eshitish imkoni cheklangan bola-ta'lim olish imkonidan cheklangan emas | Ushbu metodik tavsiya eshitishda muammosi bo'lgan bolalarning ota-onalari va keng jamoatchilik orasida sog'lom ijtimoiy muhitni shakllantirish uchun ishlab chiqilgan bo'lib, ushbu tavsiya orqali oilada eshitishda muammosi bo'lgan bolalar bilan olib boriluvchi amaliy mashg'ulotlar uchun ish namunalari hamda inklyuziv sinf o'quvchilarini ijtimoiy hayotga moslashishlari uchun innovotsion texnologiyalar bilan tanishishingiz mumkin. | Yuklab olish |
4 | Tayanch harakati a'zolari buzilgan bolalarni kasb-hunarga yo'naltirish. | Ushbu metodik tavsiya harakat muvozanati va talaffuzi, nutqida muammolari bo'lgan bolalarning ota-onalari uchun mo'ljallangan. Bu metodik tavsiya orqali tayanch harakat a'zolari buzilishlari va kelib chiqish sabablari, ushbu tashxisli bolalar bilan ishlash va ta'limga yo'naltirish haqida ma'lumotlarga ega bo'lasiz. | Yuklab olish |
5 | Ko‘rishida muammosi bo‘lgan bolalarning ijtimoiy hayotga moslashishida oilaning roli | Ushbu metodik qo'llanma ko'rishda muammosi bo'lgan bolalarning ota-onalari va keng jamoatchilik orasida sog'lom ijtimoiy muhitni shakllantirishga mo'ljallangan. Ushbu qo'llanma orqali ko'rishda muammosi bo'lgan o'quvchilar uchun ta'limning mazmuni va amalga oshirilishi yuzasidan ma'lumotlarga ega bo'lasiz. | Yuklab olish |
6 | Alohida ehtiyojlari bo‘lgan o‘quvchilarni psixologik qo‘llab-quvvatlash usullari | Ushbu metodik tavsiyada alohida ta'lim ehtiyojlari bo'lgan o'quvchilarni psixologik jihatdan qo'llab -quvvatlash,ularni inklyuziv ta'limga jalb etish masalalari yoritilgan bo'lib, umumta'lim maktablardagi boshlang'ich sinf o'qiyuvchilari, maktab psixologlari, umumta'lim maktabi qoshidagi logopedik shoxobcha o'qituvchi-logopedlari,maxsus pedagogika yo'nalishi talabalari hamda ota-onalar uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
7 | Badiiy ijod va hamkorlikdagi faoliyat, hayotiy ko‘nikmalar va do'stona munosabat muhitini yaratish | Ushbu metodik tavsiya umumta'lim maktablardagi boshlang'ich sinf o'qiyuvchilari, maktab psixologlari, umumta'lim maktabi qoshidagi logopedik shoxobcha o'qituvchi-logopedlari,maxsus pedagogika yo'nalishi talabalari hamda ota-onalar uchun mo'ljallangan bo'lib alohida ta'lim ehtiyojli bolalarni badiiy ijod va san'atga yo'naltirish yuzasidan ma'lumotlar keltirilgan. | Yuklab olish |
8 | Baholash me'zonlari | Ushbu metodik tavsiya inklyuziv sinfda bo'lgan o'quvchilarning bilmini baholshda individual yondashuv, inklyuziv ta'limda maxsus o'qituvchi innovatsion texnologiyalarni qo'llashi,ta'limda guruhli ishlash texnologiyalari haqida ma'lumotlar berilib, inklyuziv sinflarda ta'lim olayotgan alohida ta'lim ehtiyojlari bo'lgan o'quvchilar o'qituvchilari,maxsus pedagoglar hamda ota-onalar uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
9 | Farzandingizning huquqi himoyalangan | Ushbu metodik tavsiya inklyuziv sinflarda ta'lim olayotgan alohida ta'lim ehtiyojli bolalar xususiyatlari, ular uchun yaratilgan sharoitlar, inklyuziv va korreksion ta'lim, ta'limga qabul qilish mezonlari batafsil yoritilgan bo'lib, barcha inklyuziv ta'lim jarayoni ishtirokchilari uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
10 | Inklyuziv sharoitda ta’lim olayotgan o‘quvchi-qizlarning maktabga moslashishi uchun maxsus psixologik korreksion rivojlantirish dasturi | Ushbu dastur umumta'lim muassasalarida inklyuziv hamda boshlang'ich sinflarda ta'lim olayotgan o'quvchi-qizlarning maktabga moslashishi uchun maxsus psixologik korreksion rivojlantirish maqsadida maktab amaliyotchi psixologlari, boshlang'ich sinf o'qituvchilari uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
11 | Inklyuziv sinfdagi maxsus o‘qituvchining alohida ta’limga ehtiyoji bo‘lgan o‘quvchilar bilan ishlash metodikasi | Ushbu metodik qo'llanmada inklyuziv ta'lim jarayonini tashkil etish, ushbu jarayon ishtirokchilari va ularnig vazifalari, bu jarayonda maxsus pedagogning alohida ta'lim ehtiyojlari bo'lgan bolalar bilan ishlash metodikasi haqida ma'lumotlar keltirilgan bo'lib, barcha maktab amaliyotchi psixologlari, boshlang'ich sinf o'qituvchilari va maxsus pedagoglar uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
12 | Inklyuziv ta’limda tiflopedagog o‘qituvchining o‘rni va ahamiyati | Ushbu metodik qo'llanmada ko'rishda nuqsoni bo'lgan bolalarga ta'lim-tarbiya berish tizimini takomillashtirish, ularga ko'rsatiladigan ta'lim xizmatlari sifatini yahshilash borasidagi muammolarni aniqlash hamda ularni bartaraf etish yuzasidan tavsiyalar pedagog xodimlar uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |
13 | Inklyuziv ta’limning barcha subyektlari uchun psixologik-pedagogik va rivojlantirishga yo‘naltirilgan texnologiyalarni ishlab chiqish va takomillashtirib borish | Ushbu metodik tavsiyada inklyuziv ta'lim tizimini rivojlantirish, ta'lim jarayoni ishtirokchilarining vazifalari va ularni psixologik-pedagogik qo'llab quvvatlash masalalari yoritilgan bo'lib, alohida ta'lim ehtiyoji bo'lgan o'quvchilar bilan ishlaydigan pedagoglar hamda ota-onalar uchun mo'ljallangan. | Yuklab olish |