Yangiliklar

Toshkent shaxarda “Bolalarning ruhiy salomatligi va psixosijimiy qoʻllanish asoslari, jumladan, favqulot vaziyatlari”

Treningning maqsadi:

    Toshkent shahridagi umumta’lim maktablari psixologlarining bolalar, o‘smirlar va ularning oila a’zolariga psixologik-ijtimoiy yordam ko‘rsatish, jumladan, bolaga nisbatan zo‘ravonlikni aniqlash va ularga qarshi kurashish borasidagi salohiyatini kuchaytirish.

A'zolar:

Toshkent shahridagi umumta’lim maktablari psixologlari

 

Ulardan:

O'quv dasturida nazarda tutilgan vazifalar amalga oshirildi, ya'ni treningning maqsad va vazifalari yoritib berildi, ishtirokchilarning umidlari, qo'rquvlari va ish qoidalari aniqlandi.

      Mashg'ulotlar davomida ishtirokchilarga oila va bolalarga psixo-ijtimoiy yordam ko'rsatishda maktab psixologlarining roli va vazifalari to'g'risida tushunchalarni shakllantirish bo'yicha bilimlar berildi, muloqot ko'nikmalarini rivojlantirish uchun rolli o'yin o'tkazildi, unda dirijyorlik ko'nikmalari shakllantirildi. bola va oila bilan suhbatlar ishlab chiqildi, tipik og'zaki xatolar ko'rsatildi. va og'zaki bo'lmagan muloqot.

       Dastur maktab psixologlari faoliyati bilan bog'liq muammolarni qamrab olganligi sababli ishtirokchilarning ehtiyojlarini to'liq qondiradi.

       Ishtirokchilar ushbu materialni katta qiziqish bilan qabul qilishdi va treningda faol ishtirok etishdi. Har kuni fikr-mulohazalar qo'llanildi: ishtirokchilar o'tgan kunlardagi taassurotlari bilan o'rtoqlashdilar, olingan yangi bilimlarning muhimligini va ularni o'zlarining kasbiy amaliyotlarida qo'llash imkoniyatlarini ta'kidladilar. Trenerlar tomonidan “Bola huquqlari to‘g‘risidagi konventsiya”ning maqsad va mazmuni haqida ma’lumotlar berildi. Ishtirokchilar har birining topshirig'ini, ishlar bilan ishlash, bolalar huquqlarini himoya qilish va ular himoya qila olmagan boshqa tajribalarni bajarishdi. Ular ishni MHK prizmasidan huquqlarning buzilishi nuqtai nazaridan tahlil qildilar. Tahlil natijalarini individual tarzda taqdim etish chog'ida ishtirokchilar o'z holatlarini aytib o'tdilar va ularni xalqaro hujjatlarning muayyan moddasi nuqtai nazaridan tavsiflashdi.

       Zo‘ravonlik global muammo sifatida muhokama qilindi. “Bolalarga nisbatan zo‘ravonlik haqidagi afsona va faktlar” mashqi o‘tkazildi. Zo'ravonlik mavzusi trenerlar tomonidan ishtirokchilarning "zo'ravonlik", "zo'ravonlik" tushunchalarini muhokama qilish orqali kiritildi. Kichik guruhlardagi ishtirokchilar yomon muomala turlarining alomatlari, oqibatlarini (jismoniy, psixologik/emotsional, jinsiy zo'ravonlik va e'tiborsizlik) muhokama qildilar.

    Bu masala qonunga zid bo'lgan bolalar nuqtai nazaridan muhokama qilindi. Aynan bola oiladagi muammolardan darak beruvchi va nafaqat bola bilan, balki uning ijtimoiy muhiti: ota-onalar bilan ham ishlash kerakligiga e'tibor qaratildi. Trenerlar tomonidan zo‘ravonlik va bolalarga nisbatan zo‘ravonlik turlarining ta’rifi: belgilari va oqibatlari haqida ma’lumot berildi. Trening ishtirokchilariga psixologik va jismoniy zo‘ravonlik haqida multfilmlar namoyish etildi. Bolalar duchor bo'ladigan zo'ravonlik alomatlarini aniqlash ko'nikmalarini rivojlantirish uchun kichik guruhlarda keyingi ishlar tashkil etildi. Shuningdek, trenerlar ushbu bosqichda bolalarga nisbatan zo‘ravonlik va beparvolikning jismoniy, psixologik, hissiy turlarini qo‘llash uning ko‘p qirrali rivojlanishida o‘zining salbiy oqibatlarini qoldirishi, bu ham tuzatib bo‘lmaydigan oqibatlarga olib kelishiga e’tibor qaratishdi.

;