Yangiliklar

Ota-onalar uchun eslatma. Farzandingizni maktabga qanday tayyorlash kerak?

Maktabga tayyorgarlik bola uchun qisqa, qiziqarli mashg'ulotlar sifatida tashkil etilishi kerak.

  • Turli o'yinlar, rasm chizish, modellashtirish, loyihalash, tinglash va takrorlash, ertak o'ynash, qo'shiq aytish - bularning barchasi maktabga ajoyib tayyorgarlikdir. Siz kitoblar yordamida qisqa muddatli darslarni joriy qilishingiz mumkin (hozirda sotuvda bolalar uchun kitoblarning katta tanlovi mavjud), o'qish paytida bolangizni o'ylashga, xulosalaringizni tushuntirib berishga undashingiz mumkin.
  •  Dars vaqtida bolangizni hech qachon so'kib yubormang. Agar bolangiz uchun biror narsa qabul qila olmasa  yoki u biror narsani tushunmasa, muammoni qo'ying, uni hal qilish orqali bola materialni o'rganadi. Kattalar uchun san'at va qiyinchilik bu bolaga materialni so'z bilan tushuntirish emas, balki bajarilgandan so'ng bola nima ekanligini tushunadigan vazifalarni o'ylab topishdir. Agar bola biror narsani tushunmasa, ko'pincha bu kattalarning xatolaridir (materialni noto'g'ri tushuntirish).
  • Esingizda bo'lsin, 5-6 yoshli bola uzoq vaqt ishlay olmaydi, 15-20 daqiqa - bu chegara, keyin uni chalg'itishi kerak. Farzandingiz bilan o'ynaganingizda va mashq qilsangiz, uni juda charchatmang. Uning reaktsiyasini kuzatib boring va darsning borishini o'zgartiring yoki bolaga dam bering.
  • Farzandingizning faoliyatiga ijobiy qiziqish ko'rsating, undan nima qilganini, nimani o'rganganini, qanday o'rganganini, nimani yoqtirganini so'rang.
  • Bolada o'z qobiliyatiga ishonchni shakllantirish muhimdir. Uni maqtang, xatolari uchun uni tanbeh qilmang, faqat ularni qanday tuzatish kerakligini, natijani qanday yaxshilashni ko'rsating, uni yechim topishga undang.
  •  Bolaning atrofidagi dunyoga qiziqishini uyg'otish. Farzandingizga savollar bering, unga taassurotlari va ko'rganlari haqida gapirishga o'rgating.
  • Bolalar uchun faol og'zaki muloqotni o'z ichiga olgan jamoaviy o'yinlarni tashkil qiling.
  • Bolani topshiriqlarni bajarishga "o'rgatish"ga urinmang, balki bola vazifani qanday hal qilishni tushunadigan tarzda ishni tashkil qiling.
  •  Bolaning xayoliy g'oyalarini rivojlantiring. Bunga dizayn, tasviriy faoliyat, ertaklarni tinglash va takrorlash, ertak toqish yordam beradi.
  •  Katta harakatlarni va harakatlarni muvofiqlashtirishni rivojlantirish uchun ochiq havoda o'yinlar, sport mashqlarini tashkil qiling, ammo musobaqalarni emas, chunki muvaffaqiyatsizliklar bolani qo'rqitishi va uning o'ziga bo'lgan hurmatini pasaytirishi mumkin. Ota-onalarga bolasi bilan tez-tez to'p, voleybol o'ynash, suzish va h.k. tavsiya etiladi.
  •  Ayniqsa, matematika fanidan bolaga beriladigan propedevtik, ya’ni kirish, tizimlashtirilgan bilimlar hajmini oshirish kerak. Shu bilan birga, ko'nikmalarni rivojlantirishga shoshilmang, savollarga javob berish yoki biron bir harakatni bajarish tezligi, aniqligi va aniqligi ustida emas, balki materialni tushunish ustida ishlashingiz kerak.
  • Bola maktab materialini oson o‘zlashtirishi uchun u obrazli g‘oyalarni qurish qobiliyatiga ega bo‘lishi kerak. Bu qobiliyat maktabgacha yoshda rasm chizish, loyihalash, ertaklarni tinglash va ularni qayta aytib berishda rivojlanadi.
  •  Plastilin, loydan modellashtirish, chizmachilik, dizayn, tugma tikish, munchoqlar bilan to‘qish, qog‘ozni kesish (lekin qaychining xavfsiz uchlari yumaloq bo‘lishi kerak) va munchoqlarni bog‘lash kabi mashg‘ulotlar qo‘l rivojlanishi uchun foydalidir.
  •  Rolli o‘yinlar va tomoshalar muloqot ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun foydalidir.
  • Bolada tashabbusni rivojlantirish uchun unga o'yinda rahbar (kema kapitani, ona, o'qituvchi, shifokor) rolini bering.

 

;